Varför ska man täcka det fina man har?

Okej, en sak som jag inte förstår. Det är när folk tar överdrivet mycket foundation. Det ser ut som om man har tagit en full flaska och smetat ut den. Foundation är inte till för att täcka. Foundation är till för att jämna ut ojämnheter. Om man tycker att det är svårt att få rätt dosering så pumpa två gånger. Sen så tar du en pensel eller en svamp. Men jag rekomenderar båda delarna. Ta en pensel och sen ta en svamp för att jäman ut borstdragen. 
 
Jag vet inte vad ni tycker, men man ska väl bara täcka finnar, ojämnheter och likanade när man gör en bas? Eller har jag fel?! Bara för att visa, så på den första bilden är jag sminkad och den andra osminkad.
 
 
 
 
Bortse ifrån ögonmaken och ögonbrynen nu.
Kisses and love <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Aikioniemi Persson

Du är så fin Linn! <3

2013-12-14 @ 07:51:29
URL: http://perssonamanda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0